ZAMAN YÖNETİMİ İÇİN İPUÇLARI

Zaman yönetimi konusunda kendim için sağdan soldan apardığım bilgiler sonucunda konu hakkındaki en kapsamlı Türkçe kaynağı ortaya çıkarttım sanırım;

1-DAĞINIK MASA;

Dağınık bir masa her zaman kaybettirir. En çok da zaman kaybettirir.

Dağınık büro ve masa düzeni zamanın etkin kullanılamadığının bir  belirtisidir. Bunun nedeni ise plansızlıktır. Karışıklık ve düzensizlik bireyin iş üzerindeki kontrolünü kaybetmesine, verimliliğinin azalmasına, dikkatinin dağılmasına, yorgunluğa, strese ve
dolayısıyla zaman kaybına neden  olur.

Zaman Yönetimi Danışmanı Paul Glen, ”Masanızı ya da odanızı en pratik şekilde düzenleyin. Bu sizin için bir yatırımdır. Hangi işte çalışırsanız çalışın, düzenli bir masa size günde en az 30 dakika zaman kazandıracaktır” diyor.

2- ERTELEMEK

Bütün zaman yönetimi uzmanları ertelemenin zaman kaybettirici bir davranış olduğu konusunda birleşmişlerdir. Öncelikli bir etkinliğin, daha az önceliği olan bir diğeri ile değiştirilmesine olumsuz erteleme veya işi ağırdan alma denir.

3- ANALİZ

Her akşam, her hafta, ay sonunda o gün/hafta/ay neler yaptığımızı gözden geçirmeli, hedefin neresinde olduğumuzu denetlemeliyiz. Bu, bir sonraki günün doğru değerlendirilmesi için gerekli adımları attırır.

4 – YAPILACAKLAR LİSTESİ ( TO DO LİST)

Getting Things Done kitabının yazarı David Allen, “Cuma günü itibariyle kendinize ajandanızda bir ‘Yapılacaklar Listesi’ hazırlayın” diyor. “Bu, size günde en az 1 saat kazandıracaktır. Mesainin bittiği saatte ise işinizin tamamlanmış olmasını sağlayacaktır.”

5-BAHAR TEMİZLİĞİ

Time Management for Dummies kitabının yazarı Clare Evans, ”Ayda 1 günü, temizlik ve düzenlemeye ayırın. Tercihen Pazar günü olsun. Masanın üzerindeki gereksiz kağıtları toparlayın. Yapılacak işlerinizi tamamlayın. Çalışma yerinizi düzenleyip, temizleyin” diyor. “Tüm bunları tek bir günde yapmak size ayda fazladan 5 saat kazandıracaktır.”

6-EŞREF SAATİ

Herkesin en verimli olduğu, kendini güçlü ve zinde hissettiği bir dilim aralığı vardır sanırım. Bu saatleri önceden belirleyip önemli işlerle o zaman aralıklarında halletmek sıkça kullanılan bir yöntem.

7- 7’Lİ KRİTİK DENGE ( BİLEREK YEDİNCİ MADDEYE KOYDUM EVET)

Yaşamınız, 7 kritik alandan oluşur: Sağlık, aile, maddiyat, eğitim, sosyallik, profesyonellik ve maneviyat. Her gün her alana eşit zaman ayıramazsınız. Ama uzun vadede, her alan için yeterli miktarda ve kalitede zaman ayırırsanız, yaşamınız dengelenir. Yok, eğer bu alanlardan herhangi birini (İki ya da üç olması fark etmez!) ihmal ederseniz, dengenizi yitirir ve başarınızı sabote edersiniz. Sağlığınız için şimdi zaman ayırmazsanız, daha sonra hastalığa zaman ayırmak zorunda kalırsınız. Ailenizi ihmal ederseniz, terk edilebilirsiniz ve ilişkileri yeniden kurmak daha çok zamanınızı alabilir. Özellikle kendi işinin sahibi olan kişiler için dengeyi kurmak zordur, öyle değil mi?


8- ZAMAN TUTANAĞI

Zaman Yönetimi uzmanlarının tavsiye ettiği bir yöntem. Ben bu kadar dokümante etmeye gerek duymadım, meraklısı için;

* Ertesi gün yapılacak işlerin listesini oluştur, işleri öncelik ve aciliyet sırasına göre zaman tutanağına kaydet.

* Bu işlere kaçta başladığını ve kaçta bitirdiğini kaydet.

*Listede olmayan ama o gün yaptığın diğer işleri yaz.

*Günlük verimliliği hesapla, akşam analizii yap. Hedeflenen süre ve gerçekleşen süreleri karşılaştır. Hedeflenen süre / Gerçekleşen süre  oranı 1’den küçükse bu makaleyi baştan okumakta fayda var.

     *Analizden sonra şu sorulara samimi bir şekilde cevap ara;

– Benim veya herhangi başka biri için gerçekten gerekli olmayan hangi faaliyetleri yapıyorum?

– Zaman tutanağındaki hangi faaliyetler başka biri tarafından yapılabilir?

– Herhangi bir engellemeye uğramadan en fazla üretken  olduğum saatler hangileriydi?

VERİMLİ ZAMAN YÖNETİMİ İÇİN KISA KISA;

*Önünüzde yalnızca iş olsun, ilgisiz olanları kaldırın.

*Yönetici iseniz ayrıntılarla uğraşmayın.

* İdeal çalışma ortamı yaratın.

* Yazılı kayıt tutun, mutlaka ajanda kullanın.

* Yolda düşünün, zihinsel planlama yapın.

* Hızlı ve etkili okumayı öğrenin.

* Zihinsel gücünüzün verimliliğini artıracak her unsura (kitap, kurs vs.) yatırım yapın.

* İşten işe atlamayın. Önce önünüzdekini bitirin.

*90 dakika çalışın, arada bir kahve molası verin, bir arkadaşınızla sohbet edin, bir tur atıp gelin.

*Sabah işe erken başlamak, sakin kafayla bir işi ele almanıza imkan verir. Akşam 2 saat geç çıkmak yerine sabah 1 saat erken gelmek daha verimli olacaktır.

*Gün içinde internette şahsi sörfe vakit ayırmayın.

*  Benzer görevleri ve işleri biraraya toplayın. Eğer telefon görüşmeleri yapmanız gerekiyorsa, tüm aramalar için bir zaman dilimi oluşturun.

Zamanı doğru yönetmek uzun süre çalışmak değil…   Önemli olan daha fazla değil, daha akıllıca çalışmak, daha az zamanda daha çok iş yapmak…

İyi çalışmalar!

Reklamlar
yorum
  1. […] Main menu Skip to primary content Skip to secondary content Ana SayfaYAZILARIMZAMAN YÖNETİMİ MACERAMZAMAN YÖNETİMİ İÇİN İPUÇLARISÖYLEŞİETKİNLİKLERKİŞİSEL […]

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s