A’dan Z’ye BASIN BÜLTENİ REHBERİ (Basın Bülteninde internet odaklılık)

İş dünyasının yerli aktörleri gereken önemi vermeseler de serbest piyasa ekonomisinde basın bültenireklamın öneminden bahsedecek değilim. A’dan Z’te dediysem de o kadar değil:)
Müteşebbislerimizin reklamlarla arası biraz serin, ama reklamın ucuzuna hatta bedavasına bayıldıklarından eminim.

Onlar da biraz haklı aslında; sadece reklamdan müteşekkil, içeriği yok denecek kadar az, “Ahşap Dünyası”, “Ankastre journal” gibi isimleri olan dandik sektör dergilerine bile reklam vermek için dört haneli bir masraf yapmak gerekiyor.
Bu noktada basın bültenleri çıkıyor karşımıza.

Basın Bülteni nedir?                                                                                                      Basın mensupları içeriklerini doldurmak için haber, şirketler kendilerini duyurmak için fırsatlar arar. Bu noktada şirketler kendileriyle ilgili haberleri basın mensuplarına gönderir, editörler yayımlamaya değer bulduklarını yayımlar.

Avantajları nelerdir?
Hazırlaması bedava, dağıtımı ise ucuz…                                                                              SEO ve Sosyal Görünürlük açısından faydaları inanılmaz.                                                  Bir yerde yayımlanmasa bile web sitenizin köşesinde bir yerlerde dursun. Site içeriğini zenginleştirmesinin yanında arama motorlarında da üst sıralara çıkmasını kolaylaştırır.

Geri dönüşü kümülatiftir, yani bültenimiz birkaç tane ciddi mecrada yayımlandıktan sonra onları takip eden yüzlerce küçük mecrada haber olur.

Yeni müşteriler ve yeni yatırımcılar kazandırır

Markanızın görünürlük/güvenilirlik/prestijini doğrudan arttırırsınız.

Basın bülteninde internet odaklılık (Online Basın Bülteni)    

             Eskiden yapmanız gereken sadece hazırladığınız bülteni bir basın mensubunun keşfetmesini, gazete veya dergide yayımlamasını beklemekti. Küçük ve niş pazara hitap eden şirketlerin bültenlerini medyada yayımlatma konusunda şansları hala çok az malesef. Medyanın önceliği herkesin ilgisini çekecek medyatik ürünler ve şirketler.

İnternet kullanıcısı sayısının iki milyarı geçtiği günümüzde internet odaklı basın bültenleri hazırlamak mantıklı bir hareket. İnternet kullanıcısı içeriği sever, bloggerlar, internet medyacıları ve hatta anaakım medya mensupları, okuyucularının bu tükenmez içerik talebine karşılık verebilmek için basın bültenlerini kullanmak durumundadır. Kullanırlar da…

Hal böyleyken internet odaklı basın bülteninin önemi daha da artıyor. Bültenlerinizi firma web sitesinde, sosyal medya hesaplarında duyurarak, hatırı sayılır bloglarda ve pek çok benzer kanalda yayımlanmasını sağlayabilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonu, arama motoru pazarlaması ve online görünürlük çalışmalarınızı destekleyen, internette ekonomik ve etkili tanıtım yapmanın önemli yöntemlerinden biridir. Ürün ve hizmetlerinizin internet kullanıcıları tarafından fark edilmesi için fırsat yaratır, web sitenize trafik sağlar.

Ancak her şirket haberinin büyük medya organlarında yer almasını beklemek yanlış olur. Şirketiniz adına yapmanız gereken, geleneksel medyada yer alma fırsatınız olmasa bile basın bültenleri hazırlamanız ve internetin sunduğu fırsatlarını değerlendirmeniz.

BASIN BÜLTENİ NASIL HAZIRLANIR?                                                                           Basın bülteni hazırlamak, gazete haberi yayımlamakla hemen hemen aynıdır; manşet, açıklayıcı cümle ve açıklamalar..

Basın bülteninizi aşağıdaki şablonda oluşturmanız mümkün;

Paragraf 1: Haber anlatılır.
Paragraf 2: Haberin etkisi açıklanır.
Paragraf 3: Şirketin üst düzey yöneticilerinden alıntı yapılır.
Paragraf 4: Şirketin geçmişinden söz edilir.
Paragraf 5: Şirket hakkında bilgi verilir.

Son olarak, basın bülteninde temas kurulabilecek kişi veya kuruluşun iletişim bilgilerinin de bulunması gerekmektedir.

ETKİLİ BASIN BÜLTENİ İÇİN İPUÇLARI

* Editörler reklamı sevmez. Reklam kokmayan, haber formatında bültenler hazırlayın. İçerik  reklam değil haberden oluşmalı.
* Bültenleriniz sadece basın mensuplarına değil, doğrudan müşterilerinize de hitap etmeli.
* Arama ve görüntülenme için basın bültenlerinizi optimize edin.
* Bültende iletişim bilgisi, şirket adı ve şirket görevlisinin ismi bulunmalıdır.

*En önemli mesajınızı başlık, alt başlık ve ilk iki paragrafta vermeye çalışın. Okuyucuların birçoğu bültenin sadece ilk birkaç paragrafına göz gezdirir, asıl önemlisi arama motorları da bülteni kaydederken neredeyse tamamen başlangıçtaki içeriğe odaklanır.

*Başlığınız 20 kelime civarında açıklayıcı, net ve ilgi çekici olmalıdır. Arama motoru optimizasyonu (SEO) açısından ideal başlık 23 kelimeden az olmalıdır.

*Fotoğraf, video gibi multimedya öğelere bültende yer verin. Fotoğraflı bültenlerin okunma sayısı diğerlerine göre 5 kat daha fazla.

*Şirket logonuzu ekleyin. Bültenin üst tarafına logonuzu ekleyin aynı zamanda yüksek çözünürlüklü logonuzu da eklere iliştirmeyi unutmayın.

*Bültenin gazetecilere hitap etmesi için Bu yüzden gazetecilerin sıkça sorduğu “ne, ne zaman, nerede, nasıl, neden, kim” sorularının hepsine cevap vermelidir.

* Spot ya da alt başlık özet şeklinde olmalıdır. Tercihen bir cümlede haberi özetlemelidir. Spot aynı zamanda arama motorları için de bir ön tanım oluşturur.

* İlk olarak en önemli bilgiye yer verin. Gazeteciler daima ilk olarak en önemli şeyden bahseder.

* Bültenin uzunluğu yarım A4 sayfası kadar olmalıdır.

* Alıntı yapın. Şirketinizde önemli pozisyonlarda görev yapan kişilerin destekleyici demeçlerini bültene yerleştirin, böylece gazetecilerin işini kolaylaştırmış olursunuz. Alıntı yapmasanız bile, bülten hakkında iletişime geçilebilecek kişi ya da kişileri açıkça belirtin ki gazeteciler istedikleri zaman ilgili kişiye ulaşabilsin.

*Bültenden web sitenizin konuyla ilgili olan sayfa ya da sayfalarına link verin. Böylece bülteniniz farklı mecralarda yayınlandığında sitenize backlinkler oluşturarak web sitenize olan trafiği artırabilirsiniz. Ayrıca daha da önemlisi bu backlinkler sayesinde arama motoru sonuçlarında daha yukarılarda listelenme şansını elde edebilirsiniz. Yani bültene link eklemek arama motoru optimizasyonu açısında da son derece önemlidir.

*Başlıklar kısa ve özgün olmalıdır. 60 karakterden uzun başlıklar google arama motoru tarafından indekslenemez.

*Asla kendi müşterinize seslenirken “siz”, kendi şirketinizden bahsederken “biz” kelimelerini kullanmayın. Unutmayın, yazdığınız bir basın bülteni.

HABER DEĞERİ TAŞIYAN BASIN BÜLTENİ KONULARI;

Yeni bir ürün veya mevcut ürüne eklenmiş fonksiyonel yeni bir özellik,
Şirketin veya ürünün kazandığı ödüller, şirketin verdiği ödüller,
Çalışanlarla ilgili atamalar,
Yeni ortaklıklar,
Anket veya araştırma sonuçları.

Yeni bir iş kurmak

Yeni bir ürünü piyasaya sunmak
Bir yıldönümü kutlamak

Bir promosyon duyurusu yapmak

Bir şirketin yeniden yapılanmasını duyurmak

Basılmak üzere bir makale serisi sunmak

Şube açmak

Ödül almak

Bir göreve atanmak

Bir hayırsever etkinliğine katılmak

Benzersiz bir strateji/yaklaşım sunmak

Bir iş ortaklığı duyurusu yapmak

Belli bir sözleşme ödülü duyurusu yapmak

Şirket ya da ürün adı değişikliği

Şirketin, ürünün ya da insanların, ulusal, hatta bölgesel bir yayın tarafından tanınması

Yerel, bölgesel ya da ulusal bir konuda bir konumlandırma demeci vermek

Televizyonda, radyoda ya da yüz yüze yapılacak bir kamu açıklamasını duyurmak

Ücretsiz bilgi sunulduğunu duyurmak

Şirketin yeni ve önemli bir müşteri kazanması

İşinizin genişlemesi ya da yenilenmesi

Sponsor olmanız

Şirketinizin iş ortaklığı kurması

BASIN BÜLTENİ ÖRNEKLERİ;

http://www.iklimsa.com/iklimsa/Basindan.aspx?p=BB

http://www.sirkethaberleri.com/ Sadece basın bültenlerinden müteşekkil bir site.

 

yorum
  1. […] menu Skip to primary content Skip to secondary content Ana SayfaYAZILARIMA’dan Z’ye BASIN BÜLTENİ REHBERİ (Basın Bülteninde internet odaklılık)ZAMAN YÖNETİMİ MACERAMZAMAN YÖNETİMİ […]

Yorum bırakın